97_20250717_180651.jpg

Maroš Takáč: Túto ponuku som prijal s pokorou, chcem klubu pomôcť

Vo florbalovom mužstve Snipers sa krátko pred koncom sezóny udiali rôzne zmeny. Najväčšou je vymenovanie nového predsedu klubu, ktorým sa stal Maroš Takáč. Prinášame vám obsiahly rozhovor, ktorý sme rozdelili do troch častí. V prvej z nich Maroš predstavuje svoje prvotné vízie:

Nedávno ste boli vymenovaný za nového predsedu klubu, ako ste prijali túto výzvu?

„Je to pre mňa česť. Prijal som to s veľkým rešpektom a pokorou, pretože viem, na čom všetkom musíme zapracovať, aby sme náš klub posunuli ďalej.“

Aké prvé kroky podniknete?

„Už teraz viem povedať, že za ten krátky čas sme spustili viaceré procesy. Veľa vecí sa deje, ktoré rodičia zatiaľ nevnímajú. V klube denne tvrdo pracujeme na veľkom množstve vecí od konca sezóny. Tých krokov je niekoľko a my veríme, že sú to správne rozhodnutia, aby sme nastavili nové a účinné procesy na chod klubu a jeho smerovanie po športovej stránke, ako aj v iných oblastiach.“

Ako dlho pôsobíte pri florbale?

„Vo florbale som už šestnásť rokov, bol som pri zrode SNIPERS a za ten čas som si v ňom prešiel rôznymi pozíciami, no najdlhšie pôsobím ako tréner a nazvime to manažér klubu. Viem, čo všetko táto rola obnáša a súčasne s pokorou hovorím, že nie je ľahké viesť jeden z najväčších klubov na Slovensku - stojí za tým veľké množstvo ľudí a takisto procesov.“

Spomínali ste nové procesy a zmeny fungovania v klube, mohli by ste byť konkrétnejší?

„Jednou z kľúčových oblastí, na ktoré sa chceme zamerať je určite transparentnosť, aby ľudia vedeli, čo všetko sa rieši a videli trošku viac do našej kuchyne - ako fungujú financie a akým výzvam čelíme. Preto pristupujeme aj k viacerým zmenám. Tie sa budú týkať najmä manažmentu, keďže doposiaľ úzka skupina ľudí riešila v klube prakticky 95% činnosti, sú to najmä sponzoring, financie, marketing, dotácie, bežná administratíva, rodičovské združenia, krúžky a fanshop. Novinkou je to, že sme tieto činnosti rozdelili medzi niekoľko tímov.“

O aké tímy ide a čo všetko budú mať na starosti?

„Ide o organizačné tímy, okrem toho máme aj užšie vedenie, v ktorom som ja, Peter Pauhof, Tomáš Chvála, Vladimír Roziak a Andrej Tibenský. Zmenil sa sekretár klubu, ktorý bude mať na starosti komunikáciu so zväzom, prestupy, či prihlášky klubu do súťaží a bežnú agendu v EOS-e.“

Každý organizačný tím bude mať svoju agendu?

„Áno, presne tak. Finančný tím bude mať na starosti účtovníctvo, ktoré nám bude spravovať externá účtovníčka, ďalej financie, reporty, úhrady a rozpočet. Plánujeme robiť výročné správy, podrobnejšie reporty k financiám, aby sme boli transparentní. Ide najmä o to, aby rodičia vedeli a videli, aké má klub náklady."

"Marketingový tím bude mať na starosti sociálne siete, čo je v podstate alfou a omegou každého, ktorý sa chce venovať športu a robiť úspešný projekt v športe. Sme radi, že do tohto tímu sa nám podarilo získať nového šéfa marketingu, Michala Tarabíka, ktorého môžu niektorí poznať ako nášho dvorného fotografa a pod prezývkou „floorballframes“. Michal je fotografom a natáča veľmi dobré videá, má tak skúsenosti z marketingu a do klubu už teraz prináša množstvo dobrých nápadov. V samotnom tíme sú 4 členovia, + pár ďalších externistov, ktorí budú mať za úlohu lepšie nastaviť vizuálnu podobu klubu a najmä zefektívniť komunikáciu na sociálnych sieťach."

"Máme aj novú pozíciu, ktorú sme nazvali supervizíng a ktorú bude zastávať Zdenka Böhmová. Bude mať na starosti organizovanie eventov, je nám mimoriadne nápomocná pri nastavovaní a zefektívňovaní rôznych procesov v klube, okrem toho bude pomáhať aj pri fanshope, kde sa nám podarilo nastaviť a zefektívniť procesy. O pár dní pôjde na všetkých rodičov nový manuál k fanshopu, kde im podrobne a stručne všetko vysvetlíme, ako bude fungovať fanshop. Takisto sa pracuje na novinkách a rozšírení ponuky - to samozrejme za predpokladu, že sa nám podarí zastabilizovať fungovanie fanshopu. Uvedomujeme si totiž, že to malo svoje muchy a aj čo ich spôsobovalo. Chceli by sme aj pridať novinky, byť kreatívni, k čomu nám má pomôcť osoba, ktorá si zobrala na starosť kreatívu vo fanshope. Fanshop bude viac dostupný na domácich zápasoch ako aj na eventoch, ktoré počas roka budeme organizovať."

"Dotačný tím majú na starosti dve mamičky hráčov z klubu, ktoré nám týmto veľmi pomáhajú. Počas roka sa zapájame do všetkých výziev, ktoré sú dostupné - je ich cca 15-20 ročne. Každý projekt zaberie množstvo času na spracovanie. Ak sa nám podarí získať dotáciu, chceme ju zverejniť. Tu by som aj apeloval na rodičov, keďže viaceré firmy majú dotačné programy, aby nám dali o tom vedieť. Skontaktujeme sa s firmou a predstavíme jej projekt."

"Komunikačný tím má na starosti články a reporty, ktoré máme na webstránke. Sponzorský tím pracuje najmä na cenníku a podkladoch pre potencionálnych sponzoroch a partneroch, už teraz jednáme s viacerými partnermi a verím, že sa nám podarí dohodnúť k obojstrannej spokojnosti."

"Tím, ktorý bude mať na starosť vzdelávanie trénerov. Plánujeme pre trénerov organizovať interné seminára. Chceme, aby sa tréneri naďalej vzdelávali, a pomohli tak hráčom v ich florbalovom raste.."

"Novinkou je rodičovská rada, kde dávame dokopy rodičov, ktorí by nám pomohli zlepšiť komunikáciu medzi družstvami, alebo v prípade, ak by sa vyskytli nejaké problémy, aby sa o nich vedelo a mohli sa riešiť. Koncept rodičovskej rady predstavíme neskôr. Okrem nej bude aj trénerská rada, kde sa budú tréneri stretávať na mesačnej báze. Naším cieľom je si aj naďalej vychovávať trénerov, keďže florbaloví tréneri sa zatiaľ nehľadajú cez portál Profesia.“

Rád by som ešte poďakoval, všetkým novým členom manažmentu v SNIPERS, za ich prácu a odhodlanosť a verím, že spoločnými silami posunieme kluby SNIPERS Bratislava a Šamorín na vyššiu úroveň vo všetkých oblastiach."

V druhej časti sa môžete tešiť na novinky ohľadom zápasových aktivít a informácie k Bratislava Floorball Open..